gertclazien.reismee.nl

Atlanta - Schiphol ..weer thuis

Vanmorgen ging om 8 uur de wekker af. Om half 9 zaten we aan het ontbijt en om 9.15 uur leverden we de sleutel van onze kamer in. Voor het hotel stond een taxi waar niemand kennelijk mee mee wilde want hij stond er al fffff. Wij durfden het wel aan. De rit naar het vliegveld kost 32 dollar - vaste prijs. We moeten aangeven of je naar het domestic of internationale vliegveld willen. Domestic zeggen we in koor en onze taxichauffeur, met wie het moeilijk praten is omdat wij hem bijna niet verstaan, zet ons netjes af voor de deur van de vertrekhal bij United. We checken gelijk in. De koffers wegen samen 94 ?? No problem. Er gaan stickers op voor Amsterdam dus als het goed is zien we die weer terug op Schiphol. Als we bij de douane zijn zien we dat de meeste reizigers voor ons hun schoenen uitdoen. Voor de zekerheid doen wij dat ook maar, we hebben immers geen zweetvoeten. Alles is OK. Ook bij Clazien gaat er niets af. Met een trein gaan we naar gate D. We hadden het ook kunnen lopen maar ... het is toch een knap eind. Een kopje loei hete koffie op. Ik was blij dat ik bij de stoeltjes aankwam. Kon ze bijna niet meer vasthouden. Daar wat dom voor ons uit zitten kijken tot we om 12.00 uur aan boord mogen. Het is een klein vliegtuigje. Wij zitten naast elkaar op 15B en C en aan de andere kant van het gangpad zit 15A, alleen. Om half 1 zet het vliegtuig zich in beweging. Er is geen muziek aan boord, laat staan een monitor voor film. We krijgen 1 keer een drankje aan geboden. We kiezen allebei gingerale. 1 blikje gaat open en wordt over de 2 glaasjes verdeeld. Er is nog over. Dat gaat in een glaasje voor iemand in een rij voor ons. Ik lees een tijdschrift - soort privé - die iemand achter gelaten heeft. Om 14.45 uur geland zonder oordopjes. Oeps .... Vergeten ... zitten in de koffer. Zere oren heb ik niet. CM had ze een 20 min. voor de landing eventjes. Had het ook plots heel warm. Buiten is het ook 93 gr F, zegt de gezagvoerder. Dat is dan wel in New York op de luchthaven. Sien heeft last van een opvlieger.

We moeten naar gate C. De enige mogelijkheid om daar te komen is met een bus. We gaan in de 2e bus die ons bij C afzet. Eigenlijk zouden we gate 86 moeten hebben maar op het scherm staat dat onze vlucht om 18.05 vanaf gate 80 vertrekt. Ook goed natuurlijk. We stikken van de honger en hebben allebei trek in een big mac. We schuiven aan bij 2 Amerikanen uit Seattle die naar Ierland/Engeland en Noorwegen gaan. Hebben daar 14 dagen voor. Daar een 3 kwartier mee zitten praten. Hier WIFI geprobeerd. Niet gelukt. Sien heeft ook geen verbinding. Vanmorgen wel een sms van Katois gehad met goeie reis. Antwoord kon niet gelijk verzonden worden. Bleek later wel de lucht in gestuurd te zijn. Is nu 16.30. Nog 1 ½ uur en we gaan ri.huis.

Dat dachten we tenminste. Krijgen te horen dat onze vlucht vertraging heeft. Het heeft alles te maken met het slechte weer in Los Angeles. Daar moet ons vliegtuig vandaan komen. Er worden diverse vluchten geannuleerd en een hele hoop hebben er vertraging. Het is op meer plekken heel slecht weer. We hangen wat en een praatje met 2 Nederlandse vrouwen waarvan er 1 naast ons blijkt te zitten in het vliegtuig.

Uiteindelijk gaan we om 21.30 uur de lucht in. We lezen was, kijken film en luisteren muziek.

Krijgen een maaltijd (we kiezen allebei voor kip) en het lukt ons om iets te dutten. Clazien heeft zo'n 4 ½ uur geslapen. Ik wat korter.

We landen om 10.30 uur op Schiphol. We hebben zo'n beetje als laatste onze tassen. Die van Clazien is doorzocht. (komt dat door de omvormer ?)

Tot onze grote verrassing staan Judith en GUUSJE ons op te wachten. De kleine is in de 4 weken behoorlijk gegroeid maar kent ons nog niet. We gaan gelijk naar de auto en naar huis waar Jeroen en Joep naar buiten komen gerend. Jeroen heeft boodschappen gedaan waardoor we de komende dagen meer dan genoeg hebben.

Om een uur of 4 komen Karin, Thomas en Ise als Ju/Je/Jo/Gu net weg zijn. We eten frites en drinken koffie en om half 10 gaat echt het licht uit.

Heerlijk om ze allemaal weer te zien (Ank zit in Italië en zien we donderdag weer).