gertclazien.reismee.nl

Atlanta (Coca Cola - CNN)

Cool
30 gr.

Na het éénvoudige continentale ontbijt zijn we naar de op 4 minuten van ons hotel gelegen 'World of Coca Cola' gelopen. Een bijzonder gelikte ontvangst en presentatie van de wereld van coke. Heel veel aandacht is er voor het geheim van de smaak. Een leuke 4D presentatie waarbij de stoelen behoorlijk veel schokken en er af en toe spetters water op je komen. (lijkt wel iets op Pandadroom)

Wij zaten op de achterste rij. Clazien had eigenlijk - zoals al meer gebeurd is bij kassa's - de verkeerde rij gekozen. Onze stoelen bewogen namelijk niet. Achteraf gezien : niet erg. De geschiedenis vanaf het ontstaan gevolgd, het flessen vullen gezien en vervolgens in een grote proefruimte gekomen. Hier kun je je werkelijk een slag in de rondte drinken aan allerlei drankjes van de company welke per werelddeel zijn opgesteld. Het is verstandig dat met mate te doen want anders loop je binnen no time te boeren, zo is onze ervaring. Wij vonden een drankje uit Chili erg lekker. Ook nog met de Polar Bear op de foto gegaan en zo'n 2 ½ uur later stonden we buiten met een peper en zoutstel in de vorm van colaflesjes en een tandenstokerautomaat in de vorm van een coca cola ijskast ofzo. Zo hebben we dus naast de boeken en DVD's van Clazien, de vlaggetjes van Clazien, de petjes van Clazien en de korte broek van mij nog 2 souvenirtjes gekocht. Bij het verlaten van het pand krijgt iedereen een coca-cola flesje. Die hebben we vanavond leeg gedronken. We vonden het echt heel erg leuk.

Vervolgens via het Centennial Olympic Parc naar de 10 minuten verder gelegen studio's van CNN gelopen. In het parkje staan zuilen met de namen van alle medaillewinnaars van Atlanta 1996. Van onze gouden deelnemers even een foto gemaakt. CNN zit in een groot gebouw met - zo werd gezegd - de langste roltrap van de wereld. Daarmee zijn we naar boven gegaan voor de start van een 55 minuten durende rondleiding. Voordat we naar binnen mochten werden we niet gefouilleerd maar de zakken moesten leeg en alle tassen werden minutieus onderzocht. Ook moesten we nog door een detectiepoortje. De irisscan en vingerafdrukkenafname ontbraken maar verder was het strenger dan op het vliegveld. Overal staan en lopen ook mensen van de veiligheidsdienst. Als je het al van plan zou zijn, bij het zien van al die grote geüniformeerde mannen, laat je het wel uit je hoofd. De rondleiding was leuk. Er ging weer een ahhhhh en ohhhhh op toen we bij het rondje zeiden dat we van the Netherlands waren. Eigenlijk waren we het niet van plan te zeggen maar toen France om de hoek kwam kijken hebben wij ons zegje ook maar gedaan. Er was duidelijk meer waardering voor ons.

Uitgelegd werd hoe het weerpraatje werd gepresenteerd en we hebben een live-uitzending van CNN min of meer gevolgd. Brooke - die het nieuws presenteerde (hier een CNN-ster) - lachte naar ons en is gelijk mijn favoriet.

Om 4 uur het CNN gebouw verlaten en door de hitte (30 graden) naar ons hotel gelopen waar we nog even lekker gerelaxt hebben. Vanavond in Hooters gegeten. Dat was, ondanks de herrie van de 6 tv-schermen waarop de NBA finale basketbal werd gespeeld (best of five), ook een topper en dat lag niet alleen aan de bediening. Clazien ging voor de kippenvleugels en ik voor de Texas burger. Geweldige maaltijd.

We zijn blij dat we nog in Atlanta zijn geweest. De stad straalt een leuke sfeer uit en het is er gewoon gezellig.

In het hotel dit verslagje zitten maken wat het laatste van onze vakantie zal zijn.

Vrijdag gaan we om half 10 (15.30 in Nederland) naar het vliegveld (dat sinds 1 maand internationaal is en dus zijn rechtstreekse vluchten vanaf Nederland mogelijk) en we hopen zaterdagmorgen in Schiphol aan te komen.Nog een paar dagen om bij te komen en dan weer heerlijk aan het werk.

Frown

carla

ik weet niet of jullie dit nog lezen maar een goeie reis.