gertclazien.reismee.nl

Washington DC - Motoren en monumenten.

Vannacht best wel aardig geslapen. Wel wakker geworden om plassie te doen om 3 uur. Sien even later en had hoofdpijn. Iets ingenomen. Uiteindelijk waren we om 9 uur wakker en zijn na toilleteren naar het ontbijt gegaan. Beetje rommelig gebeuren. Er was voldoende te eten - nou ja alleen stroop op brood - maar stoelen ho maar. De ontbijtruimte was in de receptieruimte. Wij zaten op de sofa.

Anderen moesten staan !!! De koffie was goed. Contact gezocht via hangout met Ju en Ka. Ju hebben we even aan de lijn gehad. Joep en Guusje ook gezien. Ka was niet te bereiken. Voicemail ingesproken. Ju had receptie gebeld met verzoek contact op te nemen omdat ze niets van osn gehoord hebben. Vliegtuig was niet ontploft dus alles leek goed maar geen beriggie van ons (wel gestuurd maar sms en mail werken kennelijk niet. Even na 10 uur op pad gegaan ri,. Witte Huis enzo.

In de WH schop voor 5 dollar op de foto gegaan achter de desk van Obama. We lopen naar het WH en naar de naald. Mogen we niet in/ Gesloten na aardbeving van aug.2011. We zien al veel motoren. Eerst nog het Vietnam mon. Bezocht. Indrukwekkend en heeel erg druk. Sien kreeg kippies en had tranen. Ik kreeg brokken in keel van al die veteranen met kleding waarop hun oorlog stond. Irak, Vietnam enz. Om 12.00 uur de motoren. Geweldig. Een onafgebroken stoet van allerlei 2-en 3 wielers. Indrukwekkend. Duurde meer dan 3 uur. We zijn afgehaakt na bijna 2 uur. We hebben toen eerst water gekocht en een hotdog. Gelukkig zaten we steeds in de schaduw. . dus naar het Vietnam monument. Nog wat foto's gemaakt van meer motoren, brug naar Arlington en van een soldaat die in houding salueerde naar langs komende motoren. Het Lincoln monument is erg groot en het was er zeer druk. Sien is naar de wc gegaan. Wat een gedoe. Duurde 20 min. voor ze terug kwam. Was een schoonmaker aan de gang die tegen een burn out aan zat zegt Sien. Terwijl ik foto's maakte heeft Sien nog even met een veteraan gesproken. Die vroeg waar ze vandaan kwam. Holland. Hij bewondert ons. Ongelooflijk dat we onder de zeespiegel leven. Daarna Korea monument en Marten Luther King monument bezocht.

Sien heeft intussen diverse pleisters geplakt op blazen. Dacht dat ze2 blaar pleisters had. Niet dus maar 1. Andere in koffer. Op de terugweg een flink aantal keren gestopt om even te rusten. Waterijsje op en weer verder. Tegen 5 uur waren in de buurt van ons hotel. Terrasje gepakt en in rap tempo 3 Hoegaarden en 2 witte wijn op. Kostte wel wat: 40 dollar maar we hadden het nodig. In het hotel even gerust en plots watergekletter. Lekkage in douche. Water komt uit het plafond. Sien naar receptie. We kunnen een zelfde kamer op de 3e krijgen. Schieten we niet veel mee op. OK dan krijgen we kamer op begane grond, bij receptie. Is groter, aan 2 kanten van bed. Minder tv (geen flatscreen maar die hebben we thuis ook niet) )wel buro, geen plafond ventilator die het doet zonder dat de lamp brandt. Wel beter uitzicht .... op straat. Tegen 19.00 uur krijgen we te horen dat Ju gebeld heeft. Toch bijna een dag nadat Ju dat verzocht had. Wat een geweldige service !!!

We douchen en daarna naar de Mexicaan. Het is broeierig warm. We zitten net aan ons gerecht en jawel een flinke wind en druppels. We gaan als laatsten naar binnen met ons bordje in onze handen. Binnen eten we de rest op. Om half tien rekenen we 40.59 en 4 dollar fooi af en gaan ri. hotel. Het regent. Licht nat komen we in ons hotel waar we tv kijken en dit verslag maken. Het is nu 22.45. In ned dus 04.45. Tijd voor slapie. Sien ligt al naast me te snurken.