gertclazien.reismee.nl

Schiphol - Washington

Vanmorgen om 6 uur ging de wekker. Net daarvoor wakker. Vannacht om 01.45 uur hoorden we allebei knallen. Ik dacht 5 schoten maar CM dacht dat het vuurwerk was. Geen sirene gehoord dus zal niets geweest zijn. Jeroen is er al om 6.15. Een kwartier later rijden we weg. Jeroen zet ons af en we checken in om 8 uur. We hebben allebei 18 ½ kg. aan gewicht. We eten een brpopodje en croissantje en gaan om 9.30 naar Gate 4. Via een scansluis en lichte fouillering naar de hal bij gate 4. Om 11 uur taxied het vliegtuig weg. Sien zit bij het raam. Naast mij een Amerikaan uit Miami die per jaar 2-3 weken naar Amsterdam/Nederland komt voor z'n werk. We lezen wat, kijken 2 films eb landen om 13.00 uur, lokale tijd, in Washington na een vlucht van 8 uur. Aan boord is de verzorging karig. Een warme maaltijd, een zakje chips, een koekje, een broodje en water of koffie of frisdrank. We vinden het prima. Direct na aankomst de meiden een sms gestuurd die niet wordt verzonden. Met een bus - die aan de slurf staat - gaan we naar de aankomsthal. Zittend in de bus kunnen we mooi zien dat onze 2 tassen uit het vliegtuig komen en in ieder geval in een wagentje geladen worden. Er wordt flink met de koffers gesmeten. Binnen een half uur zijn we door de douane nadat vingerafdrukken zijn afgenomen en een irisscan is gemaakt. Loopt als een speer. We pinnen onze eerste dollars en kiezen voor de shuttlebus die ons in met 25 minuten met nog 3 anderen naar het hotel brengt. Als we de hal van het vliegveld uitlopen lijkt het alsof we tegen een muur van hitte aanlopen.

Het hotel is oud. De ingang is alleen via trappen te bereiken. We moeten de tassen ook 4 trappen omhoog sjouwen naar kamer 301. Er is geen lift. Op de kamer ontbreekt een koelkast. Ook geen stoelen of tafel trouwens. We gaan de stad in op zoek naar iets eetbaars. Voor we er erg in hebben staan we tegenover het Witte Huis. Is dus heel goed te lopen. Geen eettent. Op de terugweg eten we een stuk pizza en spaghetti bij een soort cafetaria na eerst nog even een Starbucks te hebben bezocht. Terug naar het hotel moet CM haasten. Darmen raken op drift. Ik doe het kalmer aan. Koop nog een flesje gingerale en verken de omgeving waarbij ik in ieder geval eettentjes heb ontdekt. Geprobeerd een mail te versturen maar dat lukt niet !!!! Wel op het - zeer trage - internet gelezen dat Nederland met 1-2 van Bulgarije verloren heeft. Na wat smeerwerk in de nek van Clazien , gaat om 21.00 uur plaatselijke tijd en voor ons dus eigenlijk 03.00 uur, het licht uit. Het moet lukken om een lekker 'naggie' te maken. CM is gelijk vertrokken, dat heb ik in ieder geval nog gemerkt.