gertclazien.reismee.nl

Boone Hall

Boone Hall plantage. 74 km. (46 miles) Warm 30 gr.

Om 10 over half 8 uit bed gegaan. We dachten dat het een uur later was. Maakt niet uit. De zon schijnt al en buiten ontbijtje op. Daarna alles afgekoppeld en alle slangen in de camper gedaan. Geen slang laten liggen dus. Wel een handdoek van Cruise die nog nat was en die er nog keurig lag toen we terugkwamen. De 17 gevolgd tot de afslag naar de plantage. We moesten de camper parkeren op de RV plekken, zo werd bij de ingang gezegd. De pijl gevolgd en even later kwamen we plotseling de borden exit tegen. Het was even na tienen. Een arbeider van daar, die ons zag naderen, stopte en vermoedde dat er iets niet goed was gegaan. Hij kon zich niet voorstellen dat we het al zo snel (park ging om 9 uur open) gezien hadden. Klopt maar waar is de RV parking ? Daar .. achter jullie maar er staat nog niemand - en staat ook niet aangegeven trouwens. Wij weer terug en de camper - die toch niet zo groot is - gewoon tussen de pers.auto's geplaatst. Het stikt hier van de muggen. Direct hadden er al 3 van die bloedzuigers zich aan mijn benen vast geklampt. Snel Autan uit de camper gehaald en ingesmeerd. Toch is het nog een enkeling gelukt te steken. Waar mogelijk werd dit gedrag beloond met de dood van het schepsel. Om 11 uur krijgen we een rondleiding van een in kleding van die tijd gehuld meisje. We mogen 4 kamers van het Boone huis op de begane grond bezichtigen. Foto's maken is streng verboden. Het huis in pas in 1936 gebouwd en staat op de plek waar het ouwe Boone huis stond. Boone is hier naartoe gekomen omdat in 1670 gratis grond werd aangeboden. Boone was er als de kippen bij en had de trip vanaf Barbados er wel voor over. Later is hij met een zeeeeer rijke jonge vrouw getrouwd en had hij (en zijn vrouw natuurlijk) plots een heel stuk grond. Nog een boodschappenlijstje uit die tijd gezien. Bovenaan stond een slaaf voor een bedrag van 93 dollar. Clazien even op de kiek gezet in de schommelstoel waarop ook - denkt ze - Patrick Swayze heeft gezeten tijdens de opnamen van North en South. Ook het Notebook is hier overigens opgenomen. Om half 12 volgt een openlucht voorstelling van negerinvrouw die iets vertelde over de Gullah Cultuur. De Gullah zijn Afrikaanse Amerikanen (voormalige slaven) die in deze omgeving terecht zijn gekomen. Tijdens de voorstelling kruipt er een krabachtig insekt bijna in de tas van een vrouw die voor me zit. Mijn buurvrouw stoot me aan en als ik beweeg schrikt het dier en verdwijnt onder de bank waarop de vrouw zit. Even later zie ik een grote klodder kauwgom onder de schoen van mijn buurvrouw zitten. Ik tik haar aan en wijs naar haar schoen. Ze springt omhoog en schrok zich rot. Dacht dat het beest bij haar liep. We kregen trouwens applaus van het publiek toen ... dat is hier kennelijk de gewoonte...aan het publiek gevraagd werd waar iedereen vandaan kwam. Toen iemand brulde Australia (de rest was allemaal Amerika) en applaus kreeg konden wij niet achterblijven ... The Netherlands riep Clazien keihard. Een oordovend geklap was het gevolg, dit terwijl we toch 2 wedstrijden op het EK verloren hebben (wat overigens geen hond hier weet).

Hierna de 9 slavenhuisjes bekeken. In elk huisje wordt een ander verhaal verteld over de slaven en onderdrukking van de negers. Er hebben overigens 26 van die woningen op deze plantage gestaan. Boone kon ze goed gebruiken. Hij had veel plantagewerk te doen. Vervolgens nog een rondrit over het terrein gemaakt in een open treintje. Amber gebeld die - knap gedaan - geslaagd is voor haar VWO. Feest dus in Zevenhuizen. Geprobeerd in een hangout te komen maar de verbinding was heel slecht dus deze afgebroken.

Na bijna 4 uur daar te hebben vertoefd naar de camping teruggereden waar we om half 3 waren. Bij de camper wat gelezen/geluierd. Het was verder ook te warm om iets te ondernemen.

Overigens is Clazien alert op de camper die 2 plekken bij ons vandaan staat. Is al 2 dagen geen beweging bij gezien en de gordijntjes zitten dicht. Vreemd. Stroom is wel aangesloten. Rechercheur CM heeft al gekeken of ze geen vliegen rond de camper zag zwermen (info van CSI). Is niet het geval. Moord lijkt uitgesloten. Wordt vervolgd.

A3

Nu lukt het Gert zijn werk te laten rusten,kan Clazien het weer niet laten. . .Ik geniet van jullie verhalen ,geniet maar ,A3

Gerrit & Wilma

Clazien helemaal gelijk, als je die Amerikaanse films ziet, ik vertrouw het ook niet. Zou de FBI ook maar alvast op de hoogte brengen. En wijs hen gelijk op Interpol, voor het geval dat.