gertclazien.reismee.nl

Blue Ridge Parkway 4 = MIST MIST MIST

Crabtree Falls Campground. 283 km(177 miles).Mist mist.

Gisterenavond begon het te regenen en dat is doorgegaan tot vanmorgen. Het is droog als we wakker worden maar naar buiten kijkend zien we dat het mistig is. Om 9 uur rijden van de camping af en zitten gelijk in dikke mist. De Blue Ridge Parkway is aantrekkelijk door z'n mooie look-outs. Als het mistig is dan is de aantrekkelijkheid in 1 klap ook helemaal weg. De rit van vandaag richting zuiden kunnen we, qua natuurschoon, samenvatten als mist - dichte mist - zeer dichte mist - dicht mist enz. en 1 hert.

Onderweg gestopt voor een bezoekje aan Mabry Mill waarvan je het waterrad in allerlei folders tegen komt. Nog even met een smid staan praten die kandelaars stond te smeden. Bij Cumberland Knob even de mistweg vaarwel gezegd en een wandeling van 20 min. gemaakt maar de Knob. Was alleen een open hut waarbij toevallig een hond zat. Omdat de hut niets was de hond maar op de foto gezet. Na een welverdiende kop koffie in de camper te hebben gedronken zijn we gestopt bij een comfort station (toiletgebouw) waar we in de camper hebben geluncht. Het moet gezegd worden alle comfort stations (bestaande uit een toiletdeel voor vrouwen - met 2 potten - en toiletdeel voor mannen - met 1 urinoir en 1 pot -langs deze weg zijn heel erg schoon. Even van de Parkway afgegaan om te tanken (direct aan de 750 km lange weg kan niet getankt worden). Gelijk kwam er weer een Amerikaan naar me toe die wilde weten wat de huur van onze camper kostte. Hem alle informatie gegeven. Naar een camping bij de Crabtree Falls gereden. Daar waren we om half 4 na een rit van 283 km door mist. Gelijk maar een wandeling van 1 ½ gemaakt naar de Falls. Onderweg deze keer geen beren gezien.

Anneke

Jammer van de mist zeg

carla

heb je alleen gewandeld of is Clazien mee geweest? Wel erg jammer van de mist.gr