gertclazien.reismee.nl

Blue Ridge Parkway 3

Rocky Knob campground. 177 km (111 miles). Zonnig tot half 3 daarna bewolkt en fris.

Gisterenavond zaten er veel kleine vliegjes in de camper. Deze waren heel eg irritant. Hier op bed ook last van gehad. Elke keer voel je zo'n klein zwart puntje ergens op je lijf landen. Vannacht hebbenClazien en ik van plek gewisseld.Clazien vindt de buitenkant hard liggen. Ze heeft haar angst (de afstand hoofd plafond is hier namelijk een stukje kleiner) overwonnen omaan de binnenzijde te gaan liggen. Het klopt dat de buitenkant een harde ondergrond heeft. Het lijkt wel of je op een plank ligt. Al met al hebben we allebei niet best geslapen.

Bij 1 van de outlooks raaktCM in gesprek met een motorrijder. Is vrijwilliger geweest in het leger. Was in Japan gestationeerd en zegt ook in Vietnam te zijn geweest. Had een vest aan met allemaal badges. De POW-MIA tekstinteresseerde ons. Hadden we ook al veel vlaggen van gezien op zondag en bij memorial day. 'Prisoner of War -Missing in Action. You are not forgotten'. Dat weten we dan ook weer. Verder is het geen Obama fan omdatdie het bezit van wapens wil verbieden en dat is toch echt een grondrecht. Ik maak een foto van hem (voor het album) en hij 1 van ons (voor zijn vrouw). Bij een overlook -Devils Backbone Parking-(fine vieuw) stoppen we voor ons lunchie. Clazien heeft haar boterhammen belegd met sla en vlees. Ze kokhalst bijna omdat ze het brood echt niet meer door haar keel krijgt. Er zit komijn in het brood. En dat vinden we niet zo lekker. We hebben nog een 2e brood. Het beleg wordt van het komijnebrood op het nieuwe brood geschoven. Dat is beter te pruimen. We zijn er nog niet in geslaagd in de supermarkt een brood te vinden dat wij lekker vinden. Alle broden zijn erg zoet en dat willen wij er wel op doen maar hoeft er niet al in te zitten. We rijden verder naar de camping. Onderweg nog een paar herten gezien maar natuurlijk te laat voor een foto. Zodra je stopt rennen de bambi's,waar er overigens hier veel van zitten (er mag niet op gejaagd worden) weg.

Om 2 uur zijn we op de camping. Een grote waarvan slechts een paar plaatsen bezet zijn. De volgende ligt 100 km verder en dat vinden we te ver voor vandaag. We hebben - met alle stops - gemiddeld 32 km per uur afgelegd.

Op camping staan op een groot aantal plaatsen kisten waar je voedsel in kan doen, ter bescherming tegen beren. Overal wordt gewaarschuwd tegen de beren. Je mag op de campings ook niet bbq-en. Vinden we niet erg.

Het is nu 15.15 uur en best fris. De zon is in geen velden of wegen meer te bekennen. Hadden ze ook voorspeld.

Karin

Jakkie! Komijnenbrood!

Anneke

brrrrrr. komijnenbrood. die fout maak je ook niet meer ;)

Gerrit

Probeer eens een 32 ft camper kun je kiezen uit vier tweepersoons bedden.