gertclazien.reismee.nl

Blue Ridge Parkway 2

Otter Creek camping. 228 km. Zonnig 28 gr.

Om 9 uur rijden we de camping af na eerst nog even onze afvaltanks te hebben geleegd.

Vandaag is ons eerstedoel het Wall Mart shopping centre op 22 minuten van de camping. Dat halen we niet. Door gelijk al vanaf het campingterrein verkeerd te rijden (dèja vu Canada) doen we er 45 minuten over (en wat extra miles) en we belanden bij een andere super nog ver voor de Wall Mart. Deze is ook groot, heeft alles wat we nodig hebben en zelfs meer nog dan dat want we kunnen hier ook campingstoeltjes kopen (die we vergeten zijn te huren ). We kopen er 2 voor 7 dollar stuk (5.60 euro). Eigenlijk waren ze iets duurder maar toen we bij de kassa stonden om af te rekenen en gevraagd werd om een soort bonuskaart van die winkel - die we natuurlijk niet hadden - gaf een hele aardige Amerikaan ons zijn kaart waardoor we in totaal 8 euro minder kwijt waren. Even verderop tanken we. Weer accepteert de automaat de creditcard niet. Naar binnen gegaan en nu hebben we zo afgesproken dat we de tank vol gooien en dan komen betalen. Da's bij ons normaal maar hier betaal je eerst een bedrag en dan pas mag je tanken (zo ga je tanken zonder te betalen in ieder geval wel tegen). Een medetanker komt naar me toe en vraagt wat het verbruik is van de camper. Dat moet ik nog uitrekenen. Hij denkt (ook !!!) dat we uit Duitsland komen. Mis. Holland. Oh, beautiful Amsterdam..Paradiso .. daar is hij geweest in 1969. Hij draagt een petje op : Vietnam veteran. Hij heeft daar gevochten. Is hij daar trots op. Nou ... nee... hij moest van de regering. (toch wel wat trots denken we want anders zet je zo'n cap niet op) We shaken hands en vervolgen onze weg naar de Blue Ridge Parkway. Deze is qua asfaltering duidelijk minder dan de Skyline Drive. De outlooks zijn ook wat minder .. kleiner en vaak zie je alleen maar bomen en bladeren.We rijden alleen maar door bossen. Om 2 uur zijn we bij de Otter Creek camping. We hebben besloten hier aan te meren voor deze nacht. We willen nog verder naar Natural Bridge en bespreken alvast een plekkie. Nou dat had niet nodig geweest. Er staat in totaal 6 campers. We mogen zelf een plek uitzoeken. Als we die hebben dan moeten we even wachten en dan komt de 83 jarigebeheerster naar ons toe om die plek te markeren zodat er niemand anders mag gaan staan. Dat hoeft niet zeggen wij, wij hebben immers stoeltjes die we wel neer kunnen zetten. Geen sprake van. We wachten een minuut of 10 en de vrouw komt met een rood-wit geblokt tafelkleedje met daarop in zwarte viltsift de tekst: Occupied. Het kleedje mogen we ook houden. Betalen mogen we ook nog niet. Morgen moeten we 16 dollar in een enveloppe doen en deze deponeren in een bak bij de ingang. Doen we.

We gaan daarna de BRParkway af om Natural Bridge te bezoeken. Dat ligt 15 miles van de camping en de weg daar naartoe is heeeel erg bochtig. (de weg terug ook) We kopen een kaartje en mogen daarmee naar de brug, het wassenbeelden museum, het toymuseum en de vlindertuin. We gaan eerst naar de brug. Is een mooie,oude stenen brug. Vervolgens komen we bij een nagebouwd Indianen dorpje (van de Mohikanen) uit 1608. We lopen daarna door naar de Lace Falls, een watervalletje. De Salpeter grot laten we links liggen en de vlindertuin heeft geen bloemen dus zijn er ook geen vlinders. Nog wel een vlinder de breoemde Eastern Tiger Swallowtail langs het pad gezien en deze op de foto vastgelegd. Ook nog een slang gezien die in de zon lag te recreëren en een foto gemaakt van een insect dat klinkt als Escuda waarvan er heel veel op het pad lagen. Een ranger gevraagd wat dat voor beesten waren. Nou die dus. Die zitten zich 17 jaar voor te bereiden om uit hun schulp te kruipen en sommigen zijn dan in 1 klap dood omdat ze uit de boom vallen. Ze komen in kolonies naar 1 plek en deze kolonie deed dat 17 jaar geleden dus. Heel apart. We drinken nog een glas Fanta met veelijsklontjes maar daardoor wel heerlijk koud. Daarna met een shuttlebusje naar de ingang. De chauffeur probeert ons nog over te halen naar het wassenbeelden museum te gaan. Geen trek meer in. We rijden terug en zijn om 5 uur op de camping. Ons lekker in onze nieuwe stoeltjes laten vallen met een broodje/kaasje en wat alcohol. Om 19.15 gaan we eten. Buiten op het bankje. Na het toetje begint het te spetteren. We zitten om 8 uur binnen.