gertclazien.reismee.nl

Zwarte beren !!!!

Meadows campground.154 km (91 miles) Zonnig.

Vanmorgen om 7.45 al uit bed. We moesten plassen en bleven er gelijk maar uit. PC opgestart en gekeken of er met de meiden gehangout kon worden. Ju kwam binnen. Ank ook maar haakte af omdat haar verbinding weg viel. Helemaal niets kunnen zeggen dus en met Ka geen contact. Die stuurde later een sms dat ze ook wilde hangouten. Wij waren toen echter al op weg met de camper. Onderweg bij een Aldi nog wat voedsel ingeslagen en getankt. Het ding deed vreemd met de creditcard. Accepteerde ‘m om de één of andere reden niet. Dan maar binnen 40 dollar betaald waarna we de tank voor dat bedrag konden vullen. Bij Front Royal de Skyline Drive opgereden. Voor 15 dollar mogen we 7 dagen in Shenandoah national park vertoeven, precies de tijd die we ongeveer in gedachten hadden. We rijden door groene bossen en links en rechts zijn er uitkijkpunten op de valleien. Op de soms bochtige weg mag je max.35 miles per uur rijden (51 km). We stoppen een aantal keer maar het lijkt allemaal een beetje van hetzelfde. Er hangt ook een beetje een nevel waardoor het zicht niet echt helder is. Onze camper is weer tig keer op de foto gegaan door ........ Chinezen ofzo. In ieder geval 1 keer door een Chinees gezelschap, althans ze zeiden dat ze uit China kwamen en daar hield de conversatie ook verder mee op. Hen teruggepakt door ze ook op de foto te zetten.

We stoppen voor een kop koffie en nemen daar - voor het eerst dus - iets bij : een muffin. Bij Little Stony Man Cliffs trekken we onze wandelschoenen aan voor een retourtje naar de cliffs van 1 uur. In de camper even lunchen en weer verder.

Een paar miles verder gaan we naar een camping. Het is een hele grote camping met allemaal plekken zonder stroom. De camping is nagenoeg vol als wij om 14.45 uur inchecken. Heel veel jongelui die een weekendje uit zijn met kampvuur, bbq-en en veel lol. Ik loop naar de Dark Hollow Falls een wandeling van 6 km waarbij de tocht terug zwaar is omdat het pad stijl omhoog loopt. Zeiknat van het zweet arriveer ik bij de camper waar Sien even op bed is ingedut.

De waterval vond ik de moeite waard maar onderweg wel even erg geschrokken van de 2 zwarte beren die ik tegenkwam. Wat geritsel in het bos naast het pad ri.waterval en een Amerikaan die ik een stuk verder van dat geritsel een foto zie maken: Twee zwarte beren of nog erger een jong met moeder. Da's schrikken. Ze lopen richting mijn wandelpad. Stoppen dus. Hebben ze me gezien ? Natuurlijk wel maar of ze me willen hebben ? Ik loop voorzichtig achteruit terwijl moeder en kind mijn kant op komen, het pad op. Wat nu ? In ieder geval een foto maken en kalm blijven. Foto is bewogen. Door de spanning natuurlijk. Er komt een Amerikaan aan die mij van achteren nadert. Zit ik nu in de val ? Nee, hij zegt dat we (hij en ik) rustig moeten blijven en dat de beren waarschijnlijk een plek zoeken om hoger de berg op te gaan. Ik zie moeder inderdaad zoeken naar een gaatje tussen de bomen om de rotsen op te klimmen. En Jawel .. gevonden. De kleine volgt. Moeder loopt al wat verder weg maar blijft haar kind in de gaten houden. Die blijft eerst nog wat aan takken knabbelen bij het wandelpad maar gaat uiteindelijk ma ook achterna. Pffff. Ik loop verder naar de waterval, maak wat kiekjes en weer terug waarbij ik het hele pad toch het bosgebied goed in de gaten houd.

Als de zon weg is dan is het plots fris. We zitten ook redelijk hoog. Voor het eerst de deur van de camper dicht en een vest aan.

Reacties

Reacties

Judith

Zeer belangrijk die foto. Je moet natuurlijk wel bewijs hebben.

Karin

Pff, toch wel spannend pap!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!