gertclazien.reismee.nl

Taxi-chauffeur weet weg niet!

Camping Bull Regional Park. 29 km (18 miles).

Om half 11 de kamer verlaten en ons uitgecheckt. De balieman wil wel een taxi bestellen. Zegt dat het 10 min tot een kwartier duurt het voor hij komt. Sien loopt al naar buiten want daar wachten we even. Ik zeul onze bagage naar buiten en ben nog niet met het laatste tasje buiten of Sien heeft al contact met een Yellow Cab driver. Het zou toch langer duren voor die er was ? Ja maar hij is van Yellow Cab zegt Sien. Op de vraag wat de trip naar Manassas gaat kosten zegt hij 40 of 50 dollar, maar de meter bepaald de prijs. Snappen we. We gaan op weg en dan blijkt dat de chauffeur de weg niet weet. Hij zegt wel in Manassas te kunnen komen maar kent Cruise America niet. Wij geven onze routebeschrijving maar dat helpt niet veel. Hij belt de centrale om te vragen hoe hij moet rijden. Geen TOMTOM ? Ligt thuis zegt ie !!!! We stoppen. Hij heeft een andere chauffeur gewenkt en is hem gaan vragen hoe hij moet rijden. Nu weet hij het. Nou eigenlijk niet. Weer contact met de centrale. Route 66 volgen en dan nog wat instructies. Hij verstaat niet wat de centrale precies zegt ondanks het feit dat de centralist die, wat waar is is waar, ook moeilijk te verstaan is, horen wij dat hij zegt dat hij church road moet hebben. Het eerst woord begrijpt onze kanjer-chauffeur echt niet, ondanks de aanwijzing van de Indisch klinkende centralist dat church een plek is where you can pray. Sien begrijpt het wel: Churchroad zegt ze. OK zegt Ed. Op weg. Weer de centrale. Toch een andere betere weg. We moeten afslag 44 hebben ipv 53. Eddie begrijpt het niet. Ik noem ‘m zo omdat ik het gevoel heb of we in een film van E.Murphy terecht zijn gekomen. Hij geeft de telefoon aan Sien. Vervolgens krijgt ze een kladblok en een pen van onze Ed. Sien schrijft de route op die de centrale doorgeeft en vraagt of dit wel klopt. Manassas is nog 16 miles en we zitten nu bij afslag 60. Moet kloppen zegt centrale die ook moeilijk te verstaan is. Ed blijft onzeker en zit op z'n stoel te bewegen alsof hij op een paard in een paardenrace zit. We naderen afslag 44 en jawel de route blijkt te kloppen. Nog wat instructies van Sien en warempel we staan plots voor Cruise America die links van de weg zou zitten, volgens ons kaartje. Zit echter rechts. Ed maakt daar gelijk nog even een opmerking over. We zijn bijna 1 uur onderweg. We hebben er zeker langer dan normaal over gedaan maar het zal niet veel schelen. Dat zoek ik nog uit. De prijs van 50 dollar is tamelijk laag ingeschat door Eddie. De teller geeft 88 dollar en 50 cent aan.

Frown
We geven hem 90 dollar en nog wat losse munten. Eigenlijk zijn we te goed voor deze wereld c.q. voor Ed. Hij bedankt ons voor alles en rijdt weer weg. We zijn benieuwd of hij in Washington DC is aangekomen J

In het kantoor van Cruise zit niemand maar een heeeel vriendelijke dame komt naar ons toe. Fam. Hol ?? Yes. Mooi. We kunnen de camper krijgen. Het is tegen 12 uur. Ze vraagt of we de camper-instructiefilm gezien hebben. Ja natuurlijk, thuis. De lange versie ? Yes. Later krijgen we nog een strikvraag om te checken of we de lange film of de korte versie soms toch niet gezien hebben. We trappen er niet in en zijn geslaagd. Formulieren worden ingevuld. Er ontstaat wat discussie bij de vraag of wel of niet de drop-off hebben betaald. Wij dachten van wel. Normaal moet dat ter plaatse gedaan worden. Staat ook niet op de voucher dat we dat nog moeten betalen. Ik log even in op de pc om te kijken of het op de rekening van Ju staat. We zaten er naast. Moet nog betaald worden. We rekenen 1080 dollar af (incl. 500 dollar borg}. De tank moeten we inleveren met het niveau van nu = ¼ vol. De stuurschakeling is even wennen. Ik druk de handrem in en weet niet hoe hij weer los moet komen. We staan nog bij Cr.A. dus hulp is er snel. Gewoon met de handle onder het stuur. Sien bemerkt dat er geen gordijntjes zitten bij ons bed = Oeps. Monteur komt ze bevestigen. Is met klittenband. Eén doet hij achterstevoren. Klittenband zit nu aan binnenzijde. Ik wijs hem daar fijntjes op. Foutje. Geheel wordt losgeschroefd en omgedraaid.

We rijden daarna naar Wal-Mart om boodschappies te doen. De routebeschrijving daarnaar toe hebben we gekregen evenals een route naar de camping waar we nu op staan. De eerste 113 dollar uitgegeven in de grote super incl .een föhn voor Sien die inklapbaar is. Makkie dus. We kopen ook wijn en gelijk maar 24 blikjes Modelo (Mexicaans bier). Dachten dat het misschien toch handig is om een Tom Tom te kopen. Bij Wal-Mart hebben ze die niet. We lopen nog even door de mall met veel andere winkels. Bij Target zou er ook 1 moeten zijn. Is een grote super. Daar ga ik echt niet met de boodschappen kar van Wal Mart mee naar binnen. Ben gekke Henkie niet. Dus geen TT. We volgen de routebeschrijving en zijn om half 4 op de camping. Een grote, rustige en mooie plekken ruim uit elkaar. 31.50 dollar voor een plek met stroom. Sien ruimt - met airco aan - de tassen leeg en de kastjes in en ik concentreer me op het bier. Het is heet. Drie blikjes zijn snel leeg. Sien wil rosé en oeps er zit geen kurkentrekker in de camper. Bij de buren een stuk verderop gevraagd. Ook niet. Bij de 3e camper slaagt Sien erin de fles open te krijgen en heeft daarbij de kat des huizes zo te laten schrikken dat deze er vandoor gaat en met riem en al het bos in verdwijnt. Het oudere echtpaar er achteraan. Kat zat speciaal aan een riem vast om niet weg te kunnen. Riem hadden ze niet goed vast en dus = kat met riem en al er vandoor. Sien snel terug naar de camper. Ze had ook mee kunnen helpen zoeken. Kat kent me toch niet zegt Sien, nee maar pssssss pssss is toch internationaal.

De camping heeft geen wifi. Wel lekkere douche. Het is 19.15 uur en hebben geen honger en besluiten een beetje sla met een stukje stokbrood te eten.

We zijn overigens ook vergeten om bij Cruise om stoeltjes te vragen. Op ons plekkie staat een houten bank. Daar zitten we dan maar op en genieten van de rust, de vele eekhoorns en vogelgeluiden. Overigens ook geen waterkoker en tosti-apparaat in de camper.

Wat een dag:

Taxichauffeur die weg niet weet

Geen kurkentrekker in de camping

Sien laat kat ontsnappen

Laughing

En eigenlijk zouden we vandaag na het oppikken van de camper naar het Manassas battlefield zijn gegaan. Dat bleek toch wat te optimistisch gepland. Dat morgen dus bekijken en daarna gelijk maar het slagveld in Gettysburg.

Karin

Hihi! Echt iets voor jullie om mee te maken! Pap, jij bent die kat toch niet gaan zoeken hè? Anders waren jullie er wrs nooit meer vanaf gekomen....

Anneke

Hahaha. Was Ed wel een taxi chauffeur?? En geen korting gekregen?! Tsssss... Fijn dat de wijn ontkurkt is. Misschien beter schroefdop dus. xx

De reizigers

Op zoek naar schroefdopfles is volgende project. Ik had de kat echt wel gevonden.

Judith

Hebben jullie de tips van Jelle B C al gelezen omtrent het taxi gebeuren?
Iets zegt mij dat jullie een beetje afgezet zijn.