gertclazien.reismee.nl

Cherokee indianen

Cherokee. 8 km. Heet.

Vanmorgen hadden we een bijzonder relaxte start. Na de koffie naar het Oconaluftee Indian Village gereden. Daar begon gelijk een showtje waarbij door een paar nazaten van de Cherokee en wat ander volk een paar dansen op werden gevoerd. Het publiek kon deelnemen maar helaas voor ons waren een paar andere vrijwilligers ons voor. Daarna door het nagebouwde dorp gelopen waarbij bij alle hutjes iemand zat die bezig was met Cherokee werkzaamheden (mandjes vlechten waar ze wel 3 dagen over doen / kralen rijgen / kleden weven / potten maken / gereedschap maken enz) Eigenlijk een soort oude ambachtenmarkt. Clazien wilde wel zo'n mandje kopen. Ze zagen er inderdaad schitterend uit. Toch maar niet gedaan. De prijs van tussen de 200 en 450 euro vonden we toch wat te gortig. Daarna het Cherokee Indianen museum bekeken. Hierin kwam de hele geschiedenis, van het ontstaan van Indiaanmensheid tot en met zo'n beetje de burgeroorlog aan de orde. Met name werd aandacht geschonken aan de trail of tears een barre wandel tocht van 100.000 indianen die van de regering naar reservaten moesten. 1/3 overleed. Daarna hebben we ons helemaal gedragen als toeristen door veel winkeltjes af te struinen (en niets te kopen). Of het is echt heel duur of allemaal kitsch. Nog aangesproken door een Indiaan die ons graag een tooi op het hoofd zette. Hebben we gedaan omdat hij zielige hondje had

Wink
. Daarbij hebben we ons resp. als lieve squaw en woeste strijder laten gelden. Op de camping vervolgens ons in de schaduw genesteld omdat het wel heel erg heet is. We hebben ons vanavond bij een Wendy getrakteerd op ons eerste patatje van deze vakantie met een burger. Bij het halen van een lepeltje vroeg een Amerikaan die ook aan kwam lopen voor een beetje ketchup : How are you today mate om vervolgens zich gelijk weer om te keren en weg te lopen. We weten het - het is het land en dat zijn de gewoontes - maar het blijft in onze oren steeds weer vreemd klinken waardoor het soms zelfs irritant is. Op de camping kwam een andere Amerikaan ons vragen of we nog vis wilden hebben want er was nog genoeg over. Met de burger die nog maar net in de maag zit hiervoor vriendelijk bedankt.

Overigens ..ter info .. de internetverbinding op de camping is zeer slecht. We zijn blij als we even op het net kunnen. Reageren op berichten is vooralsnog niet aan de orde.

Anneke

Vandaag niemand gevraagd hoeveel het huren van zo'n camper nou kost?