gertclazien.reismee.nl

Atlanta (wel uggs = geen uggs)

19 km. (12 miles) 30 gr.

Vanmorgen om 10 uur vertrokken we van de camping en precies 20 minuten later stonden we bij Cruise America. De auto werd gecheckt en goed bevonden. De volumemeter in de blackwatertank (urine) stond niet op leeg. Daar hebben we de hele vakantie al last van gehad terwijl er toch echt geen druppel meer in zat. De emmer ging onder de afvoer, alle kranen open en ... geen druppel meer. Fout dus in het systeem. Omdat we gas verbruikt hebben en dat niet bijgevuld hebben doen ze dat bij Cruise. Kost 30 dollar. Wisten we van te voren. Ik heb nog geprobeerd om de 2 campingstoeltjes die we aangeschaft hebben als een soort ruilobject te kunnen laten fungeren. Helaas. De directie werd nog wel even geraadpleegd, maar men wilde ze niet. Wij ook niet dus die bleven achter. De gestolen waterslang istrouwens niet meer ter sprake gekomen. Overigens precies 100 miles (160 km) over van de gekochte milespaketten.

Met de taxi voor 40 dollar (vast tarief) naar hotel Days Inn gebracht door een heel vriendelijke taxichauffeuse die met een Nigeriaan getrouwd is, daar later wil gaan wonen maar haar mond daar niet open mag doen omdat ze anders gevaar gaat lopen. Om half 12 ingecheckt. We konden gelijk op onze kamer. Wat een verademing vergeleken met het hotel in Washington. Een heerlijke kamer met twee 1½ persoonsbedden en verder van de meeste gemakken voorzien. Dankzij de snelle internetverbinding gelijk ook maar even contact met gezin Ju en gezin Ka opgenomen. Fijn ook de kleintjes weer fff gezien te hebben als zien we die zaterdag ook weer.

Laughing

We zitten op een enorm goeie locatie (compliment voor uitzoeken aan Ju). Eigenlijk midden in downtown. Een paar minuten overal vandaan. Een aanrader. Eerst naar The Underground gelopen, een ondergronds winkelcentrum wat in sommige reisgidsen als een: you must do it - wordt aangeprezen. Nou niet dus. Een aantal kitsstalletjes en eettentjes en meer niet. We hoopten nog ergens uggs voor Anneke te kunnen kopen en we hebben ook nog nergens een speelgoedzaak gezien.

Voor de uggs werden we in een schoenenwinkel verwezen naar de Lenox mall. Met de metro naar die mall. Die bestaat uit 250 winkels met de meest dure merken. Een heeeeeeeeeeel chique mall.

Een jurkje Ralph Lauren kost hier zo'n 100 euro. We weten niet of dat duur is want al dat merk spul zegt ons niet veel. Na over de 4 giga etages te hebben gezworven uiteindelijk in een ecco winkel de door Anneke zeer gewenste uggs aangetroffen. Clazien d'r voeten werden gelijk al opgemeten (komt goed uit want de maat komt overeen met Annek). De prijs 170 dollar (125 euro) gaf toch even aanleiding om naar Ank in Italië te bellen, die op dat moment voor de tent met Wendy marshmello's boven een vuurtje zat te roosteren. Goed dat we gebeld hebben. Koop ze toch maar niet. Te duur. (vinden wij ook) Maar goed na uren op zoek te zijn geweest naar die schoenen, tig schoenenwinkel s van binnen te hebben gezien, 12 dollar aan metrokaartjes te hebben aangeschaft komen we uiteindelijk dan nog zonder uggs terug naar Nederland. Maar alles met liefde gedaan

Wink
. Hier overigens ook geen enkele speelgoedzaak. Waar de Amerikanen alles kopen is ons een raadsel.

In het hotel aangeland ons opgemaakt voor het diner. We hadden besloten te gaan eten bij Durango steakhouse, op zo'n 5 minuten van het hotel. Daar hebben we geen spijt van gehad. Heerlijk buiten op het terras zitten eten bij een temperatuur van 22 gr. (overdag 30 gr) Om 21.45 weer op de hotelkamer en gewoon even liggen uitbuiken.

Gerrit & Wilma

De verhalen waren weer geweldig, wij hebben ervan genoten en een goede reis huiswaarts toegewenst.